Geïnteresseerd in wat Lael Wilcox berijdt en haar Tour Divide-poging voortzet? Hier is de volledige uitrustingslijst, fietsbouw, een video over haar uitrusting en een vraag en antwoord waarin enkele van de versnellingskeuzes worden onderzocht die we bijzonder interessant vonden

Laels Tour Divide Rig

Lael rijdt op een Specialized Epic hardtail met custom paint van Erik Nohlin. De fiets is gebouwd door Madeline Gulley bij Specialized Boulder. Lael gebruikte een vergelijkbare setup op de DKXL met dezelfde fiets, maar moest enkele aanpassingen maken voordat hij zich opstelde voor de Grand Depart in Banff. Hier zijn de bouwdetails gevolgd door een gedetailleerde pakketlijst:

  • Vork RockShox SID Brain 100 mm veerweg
  • Cassette SRAM Eagle cassette (10-50t)
  • Crankstel SRAM XX1 crankstel met 36t kettingblad
  • Ketting 12 Speed GX ketting
  • Derailleur AXS 12-speed derailleur
  • Verstellers SRAM AXS etap
  • Voorwiel 15 mm steekasnaaf / Roval carbon wiel
  • Achterwiel Hope BOOST naaf / Roval carbon velg
  • Voorband Specialized Fast Trak 295 cm
  • Achterband Panaracer Gravel King 700cx42mm
  • Remmen SRAM Level-remmen, 180 mm Hope-rotors
  • Zadelpen Hope carbon
  • Zadel Ergon SR zadel
  • Pedalen Shimano XTR
  • Stuur Easton AX70 carbon (42mm)
  • Aerobars Profile Designs carbon opzetsturen
  • Headset Hoop
  • Toppet Pie Town
  • Koplamp Sinewave Cycles Beacon
  • GPS Wahoo Element ROAM
  • Tracker SPOT-tracker

Tour Verdeel Uitrustingslijst 2019

Hier is Laels Tour Verdeel de uitrustingslijst, tot aan de reservebatterijen of onderdelen

Bagage

Custom Revelate Designs Dyneema framebag, Custom Revelate Designs XL Jerry Can, Prototype Revelate Designs zadeltas, Revelate Designs MagTank 2000, 2 x Revelate Designs Mountain feedbag*

Gereedschap/reparatie Onderdelen

Multitool, pomp, reservebinnenband, afdichtmiddel, bandenpluggen, ventielverwijderaar, Presta-Schrader-adapter, patchkit, reserve derailleurhanger, 12-speed snelkoppelingen, bandenlichters, CO2-patroon, bandenhoes, kettingsmeermiddel, twee 680 g water flessen, kabelbinders, elektrische tape, superlijm, extra remblokken

Kleding

PEARL iZUMi Ws PRO slabbetjes. T-shirt van merinowol, twee paar merino-sokken, merino-shirt met lange mouwen met rits, regenjas, Flash-broek, regenbroek, X-Alp Elevate-laarzen, shell-wanten. Patagonia sportbeha. Gespecialiseerde Airnet-helm. Black Diamond Icon Polar-koplamp, Western Mountaineering HotSac VBL-noodbivvy.

Elektronica

iPhone, reserve Wahoo ElemntROAM, reserve Wahoo Elemnt-oplader, iPhone-oplader, twee extra SRAM AXS-batterijen en oplader, oordopjes (voor SRAM Shifter), AC-USB-kabel naar Sinewave Cycles Beacon

Medisch

Zonnebrandcrème, chapstick, ibuprofen, cafeïnepillen, Ombraz-zonnebril, tandenborstel en tandpasta, albuterol-inhalator, TrailButter-zakje, GU-gels

Persoonlijk

Contant, stadspas-bevoorradingslijsten, paspoort, pinpas en contant geld

*Ik heb genoeg ruimte in mijn tassen voor broodjes

Bent u bekend met het SRAM AXS elektronische schakelmechanisme? Zo ja, hoe is de betrouwbaarheid/levensduur van de batterij en eventuele tips voor het opladen?

De SRAM AXS elektronische shifter werd gebruikt voor de DKXL en mijn rit van Louisville, Colorado naar Emporia (Kansas) voor de Dirty Kanza. Deze shifters zijn geweldig en ik ben dol op het feit dat ik een 12-speed Eagle-cassette (50T) met een drop-stuur kan gebruiken. Ik kan zeggen dat de batterij meer dan 400 mijl meeging. Het is nog niet gestorven, dus ik weet de exacte levensverwachting niet. Hannah Bingham, een vriend van Built Bicycles, zegt dat ze meestal 500 mijl meegaan. Ik heb twee reservebatterijen en de oplader bij me, dus ik denk niet dat ik een oplaadprobleem tegenkom. Ik heb een powerbank van 20.000 mAh bij me en kan deze opladen via mijn Sinewave Cycles Beacon.

Vertel ons over het prototype van de Western Mountaineering HotSac! Wat is zijn gewicht?

In 2015, de laatste keer dat ik Tour Divide reed, gebruikte ik een WM HotSac als bivvy. Ik heb dit jaar contact met ze opgenomen om de HotSac te vervangen, omdat hij behoorlijk versleten was na twee runs langs de Divide en een jaar toeren. Ik kreeg een prototype van de nieuwe HotSac te zien. Hij weegt 91 g (91 g) en is 43 g lichter dan zijn voorganger. Ze hebben de stof veranderd en het voelt geweldig aan en is klein verpakt.

Interessante bandenopstelling met een 700c x 42 mm achter en een 5 cm voor. Wat is uw redenering daar?

Ik rijd met een smallere achterband voor de bandenspeling. De Epic Hardtail is ontworpen als een traditionele race hardtail en is behoorlijk strak bij het rennen van een 5 cm. De 70042 geeft me veel meer ruimte en die heeft hij misschien nodig als hij modder tegenkomt op de Divide. Tijdens mijn tweede run van 2015 kwam ik serieuze modder tegen in Bannack State Park in Zuid-Montana. Het was zo erg dat het gat in mijn stoel groot genoeg was voor mijn pinktip. Hoewel het frame stevig was, voelde het een beetje wankel aan. De Epic HT is een fantastische rit, maar zeker aan de lichte kant voor bikepacking. Ik denk dat de grotere speling van het achterframe me zal helpen.

Elke nieuwe uitrusting in de lijst waar je enthousiast over bent, of je maakt je zorgen over! ?

Ja! Ik draag in plaats daarvan een Western Mountaineering-donsbroek, een donsvest en een slaapzak. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, maar ik vind het geweldig dat ik in mijn slaapsysteem kan rijden. Ik zie mezelf uit bed springen en fietsen. Het is mogelijk, hoop ik.

Afgezien van de uitrusting, algemene verwachtingen of zorgen over de route dit jaar?

Dit jaar is er ongelooflijk veel sneeuw gevallen in de Rockies. Ik verwacht veel te zien, wat de algehele finishtijden zou kunnen vertragen. Ik ben opgewonden om naar buiten te gaan en het te zien. Bovendien heb ik dit jaar veel vrienden die rijden en ik ben verheugd om de route met hen te delen. Het ziet eruit als een heel sterk veld en dat maakt het zoveel leuker voor zowel de racers als de virtuele toeschouwers. Ik hoop echt dat het een geweldige race is en we hebben er allemaal een schone run op.